Betongrekkverk

Step Barrier LT 100 Enkel 80

Dette er ett enkelsidig betongrekkverk som egner så for bruk ut/inn av tunnel, i tunnel, på steder hvor der ikke er egnet å sette stålrekkverk pga. kabler/ fundamentering samt der det er liten arbeidsbredde. Støpt på asfalt er dette produktet ikke ettergivende. Høyde på rekkverk er 80 cm.

For mer informasjon, send en forespørsel til post@gardaroadsafety.no

Monteringsbeskrivelse

Godkjenningsbrev

CE-sertifikat

Step Barrier LT 100 Enkel 80

Produktinformasjon

Styrkeklasse: H2
Arbeidsbredde: W1
Skadeklasse: C
Kjøretøy inntrenging: VI1
Installasjonshøyde: 0,80 meter
Systembredde: 0,47 meter
Forankring: Støpes på asfalt

Step Barrier LT 100 Enkel 90

Dette er ett enkelsidig betongrekkverk som egner så for bruk ut/inn av tunnel, i tunnel, på steder hvor der ikke er egnet å sette stålrekkverk pga. kabler/ fundamentering samt der det er liten arbeidsbredde. Støpt på asfalt er dette produktet ikke ettergivende. Høyde på rekkverk er 90 cm.

For mer informasjon, send en forespørsel til post@gardaroadsafety.no

Monteringsbeskrivelse

Godkjenningsbrev

CE-sertifikat

Step Barrier LT 100 Enkel 90

Produktinformasjon

Styrkeklasse: H2
Arbeidsbredde: W1
Skadeklasse: C
Kjøretøy inntrenging: VI1
Installasjonshøyde: 0,90 meter
Systembredde: 0,47 meter
Forankring: Støpes på asfalt

Step Barrier LT 100 Dobbel 90

Dette er ett dobbeltsidig betongrekkverk som egner seg for bruk som midtdeler der det er krav til høy styrkeklasse. Høyde på rekkverk er 90 cm. Et dobbeltsidig betongrekkverk i styrkeklasse H2 og arbeidsbredde W1. Høyde 0,90 meter.

For mer informasjon, send en forespørsel til post@gardaroadsafety.no

Monteringsbeskrivelse

Godkjenningsbrev

CE-sertifikat

Step Barrier LT 100 Dobbel 90

Produktinformasjon

Styrkeklasse: H2
Arbeidsbredde: W1
Skadeklasse: C
Kjøretøy inntrenging: VI2
Installasjonshøyde: 0,90 meter
Systembredde: 0,542 meter
Forankring: Støpes på asfalt

Svelvik ellipse

Svelvik Ellipsen er en midtdeler i betong som er godkjent på steder med redusert hastighet (60 km/t eller lavere). Rekkverket er et ikke deformerbart rekkverk som er godkjent i styrkeklasse N1/N2 og arbeidsbredde W1.

Dette er et egnet produkt som skille mellom vei og gang- og sykkelvei. Styrken N1 setter dog begrensning (N101 tab 3.1) til ÅDT 1500-12000 kun fartsgrense inntil 60 km/t, og ved lav trafikk (ÅDT under 1500) da kan farten være 70 km/t og høyere.

For mer informasjon, send en forespørsel til post@gardaroadsafety.no

Godkjenningsbrev

Produktinformasjon

Styrkeklasse: N1/N2
Arbeidsbredde: W1
Skadeklasse: A
Installasjonshøyde: 0,50 meter
Systembredde: 0,40 meter
Forankring: Støpes på asfalt

Svelvik Ellipse

Rehabilitering av betongrekkverk

Nytt trafikksikkert siderekkverk støpes over eksisterende betongrekkverk. Dette er en gunstig løsning for man slipper kostbar graving og avhending av eksisterende rekkverk samt grunnarbeider for støp av nytt rekkverk. Gammel kant kan ikke overstige 60 cm. Nytt rekkverk armeres langsgående med 2 stk 12 mm kamstål. Vanngjennomføringer kan legges inn etter behov.

For mer informasjon, send en forespørsel til post@gardaroadsafety.no

Rehabilitering av betongrekkverk

Bankett

Profilstøpt bankett støpes i de fleste tunneler. Banketten er den opphøyde del av vegskulder i tunneler. Den utformes som en sammenhengende ikke-avvisende kantstein med støpt betongdekke. Bankett i tunnel skal minimum ha 5% fall mot vegen og den skal plasseres minimum 0,25 meter fra kjørebanekanten. Vi har former for å støpe ulike bredder og tykkelser.

For mer informasjon, send en forespørsel til post@gardaroadsafety.no

Bankett

Betongrekkverk med bankett

En kombinasjon av bankett og glidestøpt betongrekkverk.

For mer dokumenter og mer informasjon, send en forespørsel til kontakt@gardaroadsafety.no

Ikke avvisende kantstein

Vi leverer en sterk fiberbetong med lang levetid. Denne tåler både tung belastning, uvær, veisalt og ugressbekjemping.

Kantsteinen er perfekt tilpasset veiforholdene og man får dermed en flott, gjennomført løsning.

Mot trafikkøyer og trafikkdelere på veger med høyt fartsnivå (70 km/t eller høyere) brukes normalt ikke-avvisende kantstein, for å hindre at en fører som ved et uhell kjører på kantsteinen, mister kontrollen. Ikke-avvisende kantstein brukes også mot arealer som sporadisk må overkjøres, f.eks. sentraløyer i trange rundkjøringer.

For mer informasjon, send en forespørsel til post@gardaroadsafety.no

Ikke avvisende kantstein

Avvisende kantstein

Vi leverer en sterk fiberbetong med lang levetid. Denne tåler både tung belastning, uvær, veisalt og ugressbekjemping.

Kantsteinen er perfekt tilpasset veiforholdene og man får dermed en flott, gjennomført løsning.

Avvisende kantstein brukes mot fortau eller andre arealer som ønskes skjermet mot kjøretøytrafikk. Profilbetong er vesentlig rimeligere enn tradisjonelle kantstein, og jobben gjøres langt raskere fordi man slipper tidkrevende utgraving og legging av løse, forhåndsstøpte stein. Ved avvisende kantstein skal det være en avstand på 0,25 m til kantlinjen.

For mer informasjon, send en forespørsel til post@gardaroadsafety.no

Fender

Tradisjonell fender, kan benyttes som kantfender eller som skille mellom kjørebane og fortau/gang- og sykkelsti. Mye brukt på idrettsarenaer.
Kan påmonteres bøyle/rekkverk.

Fenderen er armert med 3 stk 10 mm armeringsjern.Kan påmonteres flettverksgjerde med rør i bunn og topp, samt bøylerekkverk.

For produktark, send en forespørsel til kontakt@gardaroadsafety.no

Snakk med Tage om betongrekkverk